Nikon 3200 imagine "fuzzy" neclara la rezolutia normala, nemicsorata

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Nikon 3200 imagine "fuzzy" neclara la rezolutia normala, nemicsorata

Mesaj Scris de luc1111 la data de Sam Iun 14, 2014 4:00 am

Nu inteleg de ce nimeni nu observa sau nu vrea sa observe detaliile unei fotografii facute cu un aparat dslr. Ma refer la faptul ca o poza facuta cu un aparat dslr este defapt, o poza neclara in esenta, o poza cu asa numitul efect bine cunoscut de "poza miscata" .
Am testat urmatoarele ap. de la Nikon: D3100, D3200, D3300, D5100, D7000, cu diverse obiective. Ideea e ca atunci cand editezi o poza la rezolutia ei normala, adica nu marita sau micsorata ci privita la rez. nativa, poza va fi destul de neclara, nefocalizata correct.
Tin sa subliniez faptul ca nu e vorba de "setari incorecte" sau expuneri incorecte cum ar spune unele persoane. Am analizat diferite poze facute de profesionisti, diferite poze de pe bloguri la rezolutii normale, nemodificate. Toate sufera de efectul pozei miscate, indiferent de obiectul focalizat. Sincer nu inteleg de ce pozele facute cu aparate dslr sau mirrorless, au defapt la baza o poza neclara, indiferect ca sunt facute cu ap. entry level sau mid level, indifecrent ca sunt facute cu Nikon, Canon, Sony s.a.m.d.
Stiu ca citind acest subiect, multi dintre voi o sa spuneti ca nu stiu ce vorbesc, ca nu este adevarat, dar va asigur ca stiu ce vorbesc.
Ca sa verificati acest lucru, luati orice poza la calitate nemodificata, chiar si in format RAW si editati-o sau printati-o nemicsorata.
Veti observa imediat ca privita la rezolutia nativa detaliile sunt neclare. Privita micsorata in orice browser sau cu orice aplicatie care o micsoreaza sa incapa pe ecranul privit, poza pare normala.
De ce nimeni nu vorbeste despre acest aspect????
Ca sa vedeti ca nu vorbesc in nestiinta de cauza, puteti analiza poze facute cu un dslr D5100 sa zicem si un aparat foto compact Canon G1X, un aparat de varf al seriei Powershot.
Imaginile captate de senzorul ap. Canon G1X sunt mult mai bune la capitolul claritate - focalizare. De ce??? Se spune ca aparatele Dslr sunt cu mult peste orice camera compacta la calitatea pozelor, eu unul nu sunt de aceeasi parere.
Astept sugestii, de orice fel in legatura cu acest subiect.
Aparatele dslr, in functie de obiectivul folosit, pot scoate in evidenta un anumit obiect si defocaliza alte obiecte spre exemplu. Da, foarte adevarat. Dar chiar si obiectele "scoase in evidenta" nu sunt chiar atat de clare daca le privesti la rezolutia normala (nemicsorata). Diferenta este foarte vizibila chiar si la pozele facute personal cu o camera compacte mai veche, nu dau nume pt a nu face reclama. Chiar nu exista aparat dslr care sa capteze detalii clar, nemiscat?
Chiar vreau sa stiu mai multe pareri, explicatii.. etc, daca au ceva fondat la baza, nu doar vorbe din auzite. Nu cred ca sunt singurul nebun care observa aceste detalii suparatoare. Poti face poze cu orice expunere, cu trepied etc, tot nu vor iesi foarte clare. Daca cineva este de alta parere, astept explicatii...


luc1111

Posts : 1
Points : 3
Join date : 11/06/2014

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Nikon 3200 imagine "fuzzy" neclara la rezolutia normala, nemicsorata

Mesaj Scris de lucib la data de Mar Iun 17, 2014 1:27 am

Salutări și bun venit pe forum!

În ce privește situația imaginii neclare, defocalizate, pe care o obții pe majoritatea cuprinsului imaginii la fotografierea cu noul tău DSLR, nu pot decât să citez o vorbă de-a programatorilor, it's not a bug, it's a feature.

De fapt - știu că îți va suna surprinzător - dar posibilitatea de a defocaliza fundalul e chiar o calitate a DSLR-urilor, pentru care sunt apreciate de fotografii profesioniști. În special fotografii de portret și de nuntă caută acea combinație de aparat (cu senzor cât mai mare) și obiectiv (cu focala cât mai lungă) încât să poată defocaliza cât mai tare fundalul, pentru a evidenția doar subiectul și a face ca restul imaginii să se piardă în neclaritate.



Spre exemplu, am realizat portretul de mai sus cu teleobiectivul Nikon 70-200 mm f/2,8 (la un curs foto, nu mi-am permis eu încă un obiectiv de 9000 lei Very Happy). Principala calitate a acestuia e bokeh-ul, termen preluat din japoneză care descrie tocmai defocalizarea puternică și plăcută a fundalului.

Dacă foloseam un aparat compact, cu un senzor minuscul și, implicit, focala în valori absolute ale milimetrilor mult mai scurtă, am fi văzut mult mai multe detalii din fundal - frunze, crengi, alte acareturi din curtea gospodăriei - ceea ce ar fi aglomerat scena și ne-ar fi făcut să ne pierdem atenția față de subiectul uman.

Concret, un aparat compact ca Nikon P7100-le meu are focala maximă de 42,6 mm, care corespunde unei focale echivalente  de 200 mm pe un aparat full-frame. Acest lucru înseamnă că vom obține același raport de mărire și același unghi de cuprindere ca în cazul folosirii full-frame-ului, nicidecum că vom obține aceeași imagine, separația subiectului de fundal fiind incomparabil mai puternică cu cât crește suprafața senzorului aparatului tău.

E drept că un senzor de pe un aparat entry-level e în format APS-C (aproximativ 24x16 mm), pe când formatul full-frame e de 36x24 mm, însă până și un APS-C ne oferă o suprafață a senzorului de 384 mm pătrați, incomparabil mai mare decât cea a unui aparat compact. Un senzor de 1/1,7", mare pentru aparatele compacte, are 7,6x5,7 mm, adică 43,32 mm pătrați, de 8,8 ori mai puțin decât un DSLR APS-C.

Să nu mai vorbim de senzorii de 1/2,33" (6,16x4,6 mm) din majoritatea compactelor ieftine, sau de cele de 1/3,2" din telefoanele mobile (4,5x3,4 mm)!

Cu alte cuvinte, nu îți fă griji, ceea ce descrii e un comportament perfect normal al aparatului... trebuie doar să fii atent să folosești corect punctele de focalizare, astfel încât aparatul să redea clar ce e mai important dintr-o imagine și să estompeze restul. Pentru portrete de exemplu, se aplică tehnica folosirii unui singur punct de focalizare și plasarea sa pe ochiul cel mai apropiat de noi al personajului fotografiat.

În cazul unui peisaj unde ne apar multe elemente, vom putea plasa punctul de focalizare pe subiectul dorit - clădirea cea mai semnificativă, de exemplu - și vom scăpa astfel de dezavantajele aparatelor compacte, care de multe ori riscau să ne focalizeze corect antenele, cablurile și crengile copacilor și nu ceea ce ne interesa pe noi mai mult dintr-o scenă.

Pentru a stăpâni mai bine noțiunile tehnice legate de expunere și influența diafragmei asupra câmpului de profunzime, poți consulta și cursul foto, disponibil pe acest forum.

Mult succes!
avatar
lucib
Membru Distins
Membru Distins

Posts : 563
Points : 1267
Join date : 17/02/2013
Location : Cluj, RO

Vezi profilul utilizatorului http://fotografiecluj.blogspot.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum