Obiectivul Sony SAL-18250 DT 18-250 mm f/3,5-6,3, testat la Cluj

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Obiectivul Sony SAL-18250 DT 18-250 mm f/3,5-6,3, testat la Cluj

Mesaj Scris de lucib la data de Mar Dec 17, 2013 4:12 pm

Atunci când călătorim pe meleaguri îndepărtate sau pur și simplu ieșim la o tură de fotografie urbană, subiectele ni se succed în cavalcadă: trecem pe lângă o clădire istorică, peste câteva zeci de metri observăm un basorelief interesant, apoi se întâmplă ceva deosebit pe stradă, sau niște păsări ne încântă cu acrobațiile lor aeriene.

Am dori să fotografiem acest veritabl spectacol al lumii, însă de multe ori renunțăm, pentru că ar fi incomod să tot schimbăm obiectivele în plină stradă, sau am risca să adunăm praf pe senzor...

...în astfel de situații, un obiectiv zoom care să acopere întreaga plajă de focale, de la superangular la tele, poate reprezenta cea mai inspirată opțiune.



Dacă pentru Nikon și Canon ofertele cele mai accesibile precum Tamron 18-270 mm ascund o construcție de calitate mai slabă, pe montura Sony Alpha lucrurile stau semnificativ mai bine, obiectivul Sony SAL-18250 DT f/3,5-6,3 fiind, la 2589 lei, o alegere excelentă, mai ales că e produs de aceeași companie ca și aparatele cărora li se adresează.

Puteți vedea mai jos câteva cadre, realizate la focalele disponibile pe cele mai uzuale obiective, cu aparatul Sony SLT-A57:



E o veritabilă încântare să le poți cicla dintr-o simplă răsucire a inelului de zoom. E adevărat că uneori poți face "zoom cu pasul", apropiindu-te cu aparatul de subiect, însă de și mai multe ori acest lucru e imposibil în fotografia urbană... și, în plus, perspectiva se schimbă odată cu focala folosită.



Ce mi-a mai plăcut, dincolo de posibilitatea de a trece repede de la wide la tele, fără a mai fi nevoit să demontezi obiectivul, a fost faptul că 18-250 de la Sony e și semnificativ mai rapid la focalizare decât al meu Nikon 55-300 (adeseori aș folosi teleobiectivul tocmai pentru scene cu un dinamism ridicat, unde lentoarea la focalizare înseamnă cel mai adesea pierderea scenelor cele mai interesante).

Trecerea razantă a unui stol de porumbei devine un subiect perfect abordabil (inclusiv mulțumită vitezei de fotografiere în rafală de 12 cadre/sec. a Sony SLT-A57):



Există și un minus al 18-205-lui: la extrema tele a focalei sunt destul de puternic vizibile unele aberatii cromatice, pe conturul obiectelor aflate în bătaia soarelui, chiar la diafragma relativ mică, de f/8 (de regulă, fenomenul de fringing apare la diafragmele cele mai mari, 2-2,Cool.



Dacă ne limităm însă la a-l folosi până pe la 180 mm, nu vom simți însă acest inconvenient... totuși, nu mă așteptam de la un Sony să se comporte precum cel mai ieftin Tamron, din privința aberațiilor cromatice de tip fringing.

Per total însă, obiectivul 18-250 mm rămâne o alegere ce merită luată în calcul, în special pe aparate rapide, ca Sony SLT-A57, sau chiar mai bine, SLT-A77 (practic, echivalent ca echipare și public țintă cu Nikon D7100, doar că echipat cu vizor OLED în loc de ocular și cu ecran orientabil).
avatar
lucib
Membru Distins
Membru Distins

Posts : 563
Points : 1267
Join date : 17/02/2013
Location : Cluj, RO

Vezi profilul utilizatorului http://fotografiecluj.blogspot.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum